Минулого тижня на LIGA.net вийшов великий текст про те, якої велоінфраструктури не вистачає Києву.
Ми продовжуємо тему.
LIGA.net поцікавилась, як велосипедисти відвойовували місто у машин в трьох європейських столицях та що з цього досвіду можуть використати Київ та інші українські міста.
Ось як до розбудови велоінфраструктури підійшли в Амстердамі, Берліні та Парижі.

Світовий «велосипедний рай», як часто називають Амстердам велопоціновувачі, не завжди був таким. Після Другої світової війни місто активно розбудовувалось, мешканці ставали заможнішими та могли дозволити собі авто — тож й Амстердам будували відповідно до цього концепту.
Змінити плани змусила висока смертність на дорогах: лише в 1971 року на дорогах столиці Нідерландів загинуло більше 3300 людей, близько 400 з них — діти до 14 років. Люди вийшли на протести з вимогами припинити смерті. Одна з акцій тривала понад тиждень, люди навіть перевертали авто, щоб привернути увагу до проблеми.

Крім цього, змінити курс містобудівельників переконала нафтова криза 1973 року — коли ціни на пальне різко пішли вгору. Спершу в Амстердамі почали практикували неділі без машин, а з 1975 року уряд запровадив експерименти з поєднанням звичайних та велосипедних доріг.
Відтоді відсоток містян, які пересуваються велосипедом, зріс із 6% до близько 40%.
[embedded content]